Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Hogyan védekezzünk a vírusfertőzések ellen?

Hogyan védekezzünk a vírusfertőzések ellen?

Néhány jó tanácsot szeretnék megosztani veletek azzal kapcsolatban, hogyan tudtok védekezni, miket tudtok megelőzésképpen tenni, hogy elkerüljétek a vírusfertőzéseket?

Jelen helyzetben legfontosabb természetesen, hogy tartsuk be a szabályokat, ha tehetjük maradjunk otthon és minél kevesebbet érintkezzünk a külvilággal.

Érdemes a mindennapjainkba beépíteni néhány új dolgot!

1. Reggelente kezdjük a napot légzőgyakorlatokkal. Erre a legjobb a Kapalabáthi légzés, ami energetizál, párperc alatt felfrissíti a szervezeted és formába hoz. Méregteleníti, erősíti a tüdőt.  Ezt a gyakorlatot mindenképpen éhgyomorral kell végezni. Vannak azonban ellenjavallatai is: menstruáció, várandósság, szívpanaszok, magas vagy alacsony vérnyomás, szédülés, epilepszia, szélütés, sérv vagy gyomorfekély, fül és szempanaszok.

Magáról a technikáról egy leírás:

Ülj egy kényelmes, meditációs pózban. A kéz a térden vagy a combon.

Hunyd be a szemed, lazítsd el az egész tested.

Figyeld meg a légzésed.

Végezz el egy teljes jógalégzést. (teljes belégzés, és teljes kilégzés)

Lélegezz be mélyen az orron keresztül, tágul, domborodik a has.

Lélegezz ki erőteljesen összehúzva a hasizmokat, de erőlködés nélkül.

A következő belégzést hagyd, hogy spontán, passzívan történjen, engedd a hasizmokat kitágulni.

Majd újra aktívan lélegezz ki, erőteljesen húzd össze a hasizmokat.

10 légzést gyakorolj, ne erőltesd. A 10 gyors légzés után teljes jógalégzés, lélegezz mélyen be, majd ki. Ismételd 3 alkalommal.

Kezdetben lassabban lélegezz, a légzés frekvenciája, a ritmusa lassú, nem maga a kilégzés!

Majd egy teljes jógalégzés után térj vissza a normál, nem szabályozott, nem befolyásolt légzésedhez. Légzés és testérzetfigyelés.*

Ha többet szeretnél megtudni a technikáról ajánlom figyelmedbe az alábbi videót:

https://www.youtube.com/watch?v=jKZtnoqy15M

2. Amit nagyon fontosnak tartok az illóolajos inhalálás. Ha teheted reggel és este Te is végezd!

Hogyan? 

Biztos emlékszel gyermekkorodból a hagyományos törölközős megoldásra :-)

Tehát felforralunk kb 1 liter vizet.

Aztán fogunk 1 evőkanál tengeri sót.

Ebbe cseppentünk 5-8 csepp illóolajat.

Letakarjuk a fejünket egy törölközővel, és mélyeket lélegzünk.

Ezt kb 10 percig végezzük. FONTOS! Figyeljünk arra, nehogy leforrázzuk magunkat, és figyeljünk a gyerekekre is nehogy megsérüljenek.

Milyen illóolajokat használjunk?

teafa, eukaliptusz radiata, niaouli, kajeput

Inhaláláshoz használhatunk különböző gyógynövényeket is: kakkukfű, kamilla.

3. Természetesen a nap többi részében is használhatjuk az illóolajokat térfertőtlenítésre ultrahangos aromadiffúzor, vagy aromamécses segítségével.

Ehhez a legjobb illóolajok a teafa és a citrom.

4. Ha bevásárolni indulsz nyugodtan cseppents egyy csepp teafa olajat az arcmaszkod belsejébe is!

5. Igyunk naponta több csésze gyógynövény teát!  Amúgy is itt az ideje a tavaszi méregtelenítő kúrának, fogjunk most hozzá! A kúra 6 hétig tart, ez alatt az idő alatt már lehet inni azokat a gyógyteákat, melyek vírusölő tulajdonságaikról (diólevél, orbáncű, citromfű) vagy immunerősítő hatásukról (csipkebogyó, fürtös menta, kakukkfű) híresek.

6. Sétáljunk nagyokat, végezzünk naponta testmozgást. Ha nincs lehetőségünk a szabadba menni, rengetegen indítanak most online jóga órákat érdemes ezekhez is csatlakozni. Figyeljünk oda az egészséges táplálkozásra!

7.Stresszkezeléshez ajánlom a következő illóolajokat, illóolaj keverékeket:

-levenedula

-relax

-hegyi fenyő

-citromfű

Hallgathatsz különböző meditációkat is. Például egy Immunrendszer erősítő meditációt:

https://www.youtube.com/watch?v=NjPKXUZt9vc

Vagy ha nem szeretnél meditálni akkor hallgass egy kellemes relaxáló zenét:

https://www.youtube.com/watch?v=6_wKl8NtmBo

8. Esténként készíts magadnak egy kellemes pihentető fürdőt! A receptet itt találod:

Aromaterápiás fürdő recept

9. Alkalmazhatsz esténként illóolajos talpmasszázst is. Egy evőkanálnyi hordozó olajba (jojoba, mandula, sárgabarackmag) cseppents 3-4 csepp illóolajat például teafát és masszírozd be vele a talpadat. De ha valami speciálisabb olajat szeretnél használd a bodyguard vagy a protect illóolaj keveréket. Ezek a keverékek segítenek a testi és mentális kondicíó megőrzésében.

Ezeket a tippeket aánlom ahhoz hogy az immunrendszeredet formába hozd és kiegyensúyozott legyél.

Papp Kornélia

Természetgyógyász, fülakupunktúrás addiktológus

06302903699

*Forrás:Selfness Yoga

blog comments powered by Disqus